crapartdaegu

Influences 영향력

In Uncategorized on February 20, 2009 at 2:14 am

Influences:

Crap Art has always been around in one form or another. People just never realized its  potential. In 2001 Tom Murphy VII wrote the following (http://crapart.spacebar.org), solidifying the movement as a legitimate form of art discovery:

1. The practice of art should be primarily explorative, and the creation of art should be discovery rather than invention.

2. Popularly held views about what constitutes art, or what constitutes artistic talent, are elitist and discourage other forms of art and artistic talent from being explored or utilized.

3. The creation of art is more important than its consumption. Therefore, aesthetics (except in the biased eye/ear of the creator) are overrated as a judgment of the worth of art.

4. That which is created rapidly and in high quantities contains more variety and is more likely to be successful/innovative. Applying the 80%/20% “rule”: If only 20% of the effort is needed to get 80% of the quality, then spending by spending only 20% of the effort, we can create five times as many artifacts at 80% quality!

The Crap Art movement tries, above all, to avoid the elitism and more-artistic-than-thou attitude which has effectively kept the creation of art solely in the hands of “artists”. We hope that everyone can make art. The name “crap art” does not mean to indicate that crap art is somehow worthless or foul-smelling (indeed, we believe that it is more worthwhile than most of what is commonly considered “art”). The name is meant to sound honest and down-to-earth; to make you think, “I can make crap art!” perhaps. And you can! Anyone can participate in the movement, as long as the attempt is honest.

One of the most successful projects of Crap Art by the masses has been the Album-A-Day project (http://crapart.spacebar.org/aad). Anyone can record an album in one day under the guidance that it must be written, recorded and produced within a 24 hour period. So far, there have been 388 Albums (and counting!) made using this method. Not all of the albums are of supreme quality, but there are always diamonds in the rough.

영향력:

크랩아트(Crap Art)는 어떤 형태로든 항상 주변에 있다. 사람들이 단지 깨닫지 못하고 있을 뿐이다. 2001년 Tom Murphy VII 는 크랩아트에 대해  다음에 이렇게 언급했다. (http://crapart.spacebar.org) , 예술을 발견하는 진정한 형태의 활동으로 확고히 하는 것.

1. 예술을 행한다는 것은 우선 탐험적이어야 하며, 예술 창작은 발명보다는 발견이다.

2. 통속적으로 무엇이 예술을 혹은 예술적 재능을 구성하는가에 대한 관점은 엘리트주의가 차지하고 있어 다른 형태의 예술과 예술적 재능이 탐험되고 소용되는데에 무리가 있다.

3. 예술 창작은 그 소비보다 중요하다. 그러므로 미학(창작자에 대한 편향된 시각에 관해서는 제외하고) 은 예술의 가치에 대한 판단기준으로서 과대 평가되고 있다.

4. 빠른 속도로 많은 양이 창작되는 것은 다양성을 기대할 수 있고 더 성공적이거나 혁신적일것이다. 80%/20% 규칙을 적용하여 : 20% 의 노력이 80%의 퀄리티를 얻기 위해 요구된다면, 그 20%의 노력을 발휘하고 또 발휘하면서 80%의 퀄리티를 가진 작품의 5배만큼 더 창조할 수 있다.

크 랩아트 운동은 무엇보다도 엘리트주의와 more-artistic-than-thou(다양성보다 예술성을 우선시하는 것) 을 지양한다. 오로지 예술가의 손에서 예술이 창작되는 것이 효과적이라는 것이다. 우리는 모든 사람이 예술을 창작하길 바란다. 크랩아트라는 이름은 가치없거나 불결한 냄새를 가진 예술을 가리키는 것이 아니다.(사실, 우리는 흔히 “예술”이라 불리는 대부분의 것보다 더 가치있다고 믿는다.) 당신이 “나도 크랩아트를 할 수 있다.”고 생각하도록  이는 순수하고 더욱 현실적인 의미를 가진다. 누구나 그 운동(활동)에 참여할 수 있다, 그 시도가 순수하다면.

대중에 의해 가장 성공한 크랩아트 프로젝트 중 하나는 the Album-A-Day project (http://crapart.spacebar.org.add) 이다. 누구나 사이트의 안내에 따라 24시간 이내에 글을 쓰거나 녹음 혹은 녹화하거나 창작한 것을 앨범으로 등록할 수 있다. 지금까지 388개의 앨범이 이런 식으로 올라와 있다. 모든 앨범이 최고의 퀄리티를 가진 것은 아니다. 그러나 항상 가공되지 않은 다이어몬드가 존재하는 법이다.

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