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Zhian’s Philosophy 지안(Zhian)의 철학

In Uncategorized on February 20, 2009 at 2:19 am

Zhian’s Philosophy

What is crap art? Crap Art is the worst and best form of art at the same time. Crap art is the very definition of art by production and the very antithesis of it by product. These are both very vague definitions of it, but they are important nonetheless. Taking a look at what art is becomes another topic in of itself. The question of what is to be considered art is always on everybody’s lips. The easy answer is that no one knows. The more difficult answer that requires more time and consideration is that art is determined by all factors surrounding it. It depends on the time of creation, mostly because that dictates how the populace will feel about the work, and more importantly, it will dictate how the artist creates the art. Whatever societal changes are happening or whatever social norms, stigmas, or customs exist will be reflected in or completely ignored by the potential art.

But, even at that, none of the things that were mentioned matter. What really matters is the balance between the authority of the viewer and the authority of the artist to claim a piece of work as art. The artist has a responsibility to the art to claim it as art, to make sure that s/he makes it clear that it is to be considered art by the masses in the simplest of definitions. This is not necessary, though, as many works of art have been deemed as art by the viewer and not the creator. Found objects are a perfect example of this concept (see Duchamp’s “Fountain”, 1917). And on the other side of the coin, many creators of art have called their works art and it has been rejected as art by the viewer.

The Viewer’s responsibility lies with the knowledge of the artist, and the era that the art was created. Most viewers shirk this responsibility and call it art based on the ‘authority’ of other viewers. The ‘authority’ that these viewers (an authoritative viewer or ‘AV’ as I shall now refer to them) carry can be based on a few factors such as attendance of a university or graduate school, if the AV has created art in the past, or even if the AV has viewed art in the past. In the realm of the viewers, the AV is at the top of the food chain. It must be restated that the AV can be anyone at all, as long as that AV labels themselves properly and conducts themselves in the proper manner of the AV. The AV is the one who decides that unintentional creations are art.

The balance between what the artist says is art and what the viewer says is art is not thin, it’s just not present at all. There is so much overlap between the two that it’s very difficult to distinguish the authority between viewer and artist most of the time. If this is true, then there might not be a reason to separate the two authorities. If both of the authorities of the artist and the viewer are the same, then that authority is pointless. Following that with false logic, if both authorities are pointless, then nothing can be claimed as art. If nothing is art, then anything can be art.

This is where Crap Art comes into play. Crap art is the concept of art and artists being taken out of the traditional ideas of what art and artists are. Crap Art is the concept of creating art without thought or process. Simply, it is creating art with just the idea of creation. It uses the “20-80 rule”. 20% of the effort for 80% of the quality. The beauty of Crap Art is that with it, everyone knows that most of it will be crap, so we can all save the time and effort of trying to filter through everybody’s authoritative bullshit. Once we do that, we can recognize the few pieces that stand out as actual good art. Crap Art bases itself upon the concept of discovery through just simply creating. It’s one of the purest forms of art possible.

지안(Zhian)의 철학:

무 엇이 크랩아트인가? 크랩아트는 최악 혹은 동시에 최고의 예술 형태이다. 크랩아트는 ‘예술’을 창작하는 것이지, ‘예술품(제작물)’을 창작하는 것이 아니다. 이 둘을 정의하는 것은 모호하다. 그러나 그럼에도 불구하고 중요하다. 예술이 무엇인가를 살펴보는 것 자체가 또다른 주제가 된다. 무엇이 예술로 여겨지는가에 대한 의문은 사람들 각자가 어떻게 이야기하는가에 달려있다. 아무도 쉬운 답을 알지 못한다. 더 많은 시간과 숙고가 요구되는 답은, 예술은 그 주변에 있는 모든 요인들에 의해 결정되어진다는 것이다. 그것은 창작되는 시간에 좌우되고, 대개 대중이 작품에 대해 어떻게 느낄 것인가를 가리키는 것이고, 더 중요하게는 예술가가 어떻게 예술을 창작하는가를 가리키는 것이기 때문이다. 어떠한 사회적 변화가 일어나든 어떠한 사회적 규범과 통제와 관습이 존재하든, 그것들이 예술에 반영되거나 혹은 무시될 것이다.

그 러나 그 점에 대해서도 중요하게 언급될 것은 없다. 정말 중요한 것은 관람자의 권한(authority)과 자신의 작품을 예술이라 주장하는 예술가들의 권한 사이의 균형이다. 예술가는, 대중이 예술의 단순한 정의에 따라 그들의 작품이 예술이라 여기도록, 자신의 작품을 예술이라 주장하는데 책임감을 가져야한다. 그러나 많은 작품들이 관람자나 비예술가들에 의해 예술이라 간주되기 때문에 이것이 꼭 필수적이지는 않다. 이러한 개념의 예로 Found Object를 들 수 있다. (뒤샹의 ‘샘’을 보라.) 그리고 반대로 예술 창작자들이 스스로의 작품을 예술이라 부르는 반면 관람자들이 그를 거부하기도 한다.

관 람자의 책임은 예술가와 그 예술의 창작시기에 대한 사전지식이다. 대부분의 관람자는 이 책임을 게을리하고 그것을 다른 관람자의 권한에 따른 예술이라 부른다. 이 관람자(권위있는 관람자-an authoritative viewr-“AV”) 가 지닌 권한은 과거에 그들이 예술을 창작했건 관람해왔건 간에 대학이나 대학원 출신과 같은 요인에 근거한다. 관람자의 범위에서 AV는 최상의 위치에 있다. 그러나 AV가 스스로 AV라는 이름을 걸고 적합한 태도를 보이려면 이 말은 고쳐져야 한다. AV는 비의도적인 창작에 대하여 예술을 결정짓는 사람이다.예술가들이 말하는 예술과 관람자가 말하는 예술사이의 균형은 그 근거가 빈약하다. 그것은 어디에도 존재하지 않는다. 둘은 겹쳐지는 부분이 많아서 관람자나 예술가의 권한을 구별짓는 것은 어렵다. 만약 이것이 사실이라면 그 두 권한을 구별짓는 이유가 있어야할 것이다. 둘 사이에 권한이 같다면 그 권한은 무의미하다. 잘못된 논리를 따라 만약 그 권한 모두 무의미하다면 아무것도 예술이라 정의될 수 없다. 만약 아무것도 예술이 아니라면, 어떤 것도 예술이 될 수 있다.

이 제 크랩아트가 시작된다. 크랩아트는 예술과 예술가를 규정짓는 오래묵은 사고에서 벗어난 예술과 예술가에 대한 개념이다.  크랩아트는 사고나 절차없이 예술을 창작하는 개념이다. 간단히 말해 그것은 창작 아이디어에 의해 예술을 창작하는 것이다. 그것은 20-80 규칙을 적용한다. 20%의 노력과 80%의 퀄리티. 크랩아트의 미는 그 규칙에 따라 대부분이 크랩(crap:쓰레기,똥,쓸모없는것)이 될 것이며 권위있는 허튼소리를 거르는 데 필요한 시간과 노력을 절약할 수 있음을 알게 된다는 것이다. 일단 크랩아트를 시작하면 실질적으로 좋은예술로 재현되는 몇몇 작품을 알아보게 될 수 있다. 크랩아트는 단지 단순 창작을 통해 발견하는 개념 그 자체에 바탕을 둔다.

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  1. 낭만주의에 대한 19세기의 혐오는 캘리번이 거울에 비친 자신의 얼굴을 보지 못해 분통을 터뜨린 것과 같다. 인간의 도덕적 삶은 예술가가 다루는 주제의 일부를 형성하지만, 예술의 도덕성은 불환전한 매개를 완벽하게 사용하는 것에 존재한다.어떠한 예술가도 증명을 바라지는 않는다. 진실을 증명할 수 있는 것에 대해서조차도. 어떠한 예술가도 윤리적인 공감을 지니지는 않는다. 예술가의 윤리적인 공감이란 용납할 수 없는 매너리즘의 양식인 것이다.어떠한 예술가도 병적인 존재는 아니다. 예술가는 모든 것을 표현할 수 있다.사상과 언어는 예술가에게 예술의 도구다.악덕과 미덕은 예술가에게 예술의 소재다.모든 예술의 전형은 형식적인 면에서 음악가의 예술을 따르며, 정서적인 면에서 배우의 연기를 따른다.
    모든 예술은 표피적이면서 상징적이다.표피 아래를 탐구하는 사람은 위험을 무릅써야 한다.상징을 읽어내는 사람은 위험을 무릅써야 한다.예술이 진정으로 반영하여 보여 주는 것은 관객이지 인생이 아니다.한 예술 작품에 대한 견해의 다양함은 작품이 새롭고 복잡하며 중요하다는 것을 뜻한다.비평가가 예술가와 의견이 일치하지 않을 때 예술가는 자신과 일치한다.유익한 물건을 만든 사람이 그것을 스스로 칭찬하지 않는 한 우리는 그를 용서할 수 있다. 쓸모없는 물건을 만든 경우 남들의 열렬한 칭찬이 있어야만 유일하게 용서가 가능하다.모든 예술은 무익하다.
    오스카와일드

    “크랩아트는 사고나 절차없이 예술을 창작하는 개념이다” 와 “창작 아이디어에 의해 예술을 창작하는 것이다”라는 말은 일치하지 않는다.

    창작아이디어도 곧 사고이며 모든 움직임은 예술을 표현하는 절차이며 도구이다.
    “관객이 창조물에 대한 사전지식을 가져야 한다”는 말은 당신들이 부수고 싶어하는 예술의 고정관념, 일종의 프레임을 되려 강조하고 있다.

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